Home Uncategorized Pos program for restaurant

Pos program for restaurant

by admin Czerwiec 13, 2017
POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako środki reklamowe, które planują zbyt zadanie wspieranie sprzedaży w zakładzie sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale jest wtedy program przeznaczony dla każdego sklepu, który współpracuj z wszelkim miejscem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną reklamą w składzie.

 

Materiały reklamowe, ale jakie? W skład materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama będąca wzmianki o produkcie; stojak na ulotki wraz z ulotkami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka zlokalizowana na półce sklepowej znana w logo marki również inne informacje; stand to trybunka, która została opatrzona brandem marki służy dla hostess w punktu reklamy produktu w punkcie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to domowa nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z informacjom hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku przy przejścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na budynku, w którym zawiera się placówka, a w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Istotną rolą istnieje wówczas żeby kaseton był ściśle duży, a treść dobrze dostosowana do reszty, aby była przede wszystkim widoczna – im kilka informacji na kasetonie tym lepiej. Innymi nowszymi zabiegami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które dają ofertę motywującą do obrotu. Wyspa lub tzw. końcówka w ogromnych sklepach opatrzona licznymi komunikatami, jakie posiadają zachęcić konsumenta. Warto tu nadmienić, że wyspa czy reszta to drink z faktów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy podzielić na dwie grupy: lekkie i silne. Te pierwsze więc dużo delikatne materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a twarde to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która jednoczy producentów materiałów POS to POPAI. Warto wspomnieć, iż istnieje obecne organizacja non-profit i została przewidziana w 1936 r. a stąd jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W rodzimym kraju oddział stowarzyszenia powstał w 2008 r.